سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیلنگ ویبراتور برقی بتن یا همان شلنگ ویبره برقی ، جهت ایجاد لرزش در بتن جهت هواگیری محل بتن ریزی شده می باشد. ویبراتور بتن در سه نوع ویبراتور قالبی، ویبراتور سطحی و ویبراتور داخلی تولید و استفاده میشوند. ویبراتور داخلی که همان استفاده از شیلنگ ویبراتور میباشد بیشترین استفاده و کاربرد را دارد. بسیاری از ویبراتورها می توانند توسط یک کاربر مورد استفاده قرار گیرند و فرایند انجام آن نسبتا ساده است: کاربر به سرعت شیلنگ ویبراتور را داخل بتن خیس فرو میبرد، سپس آن را به آرامی خارج می کند. این کار به اندازه لازم تکرار میشود. توصیه شده است که شیلنگ به صورت عمودی وارد بتن گردد. شیلنگ ویبراتور یا همان شیلنگ ویبره در مدلهای بادی، الکتریکی و مکانیکی تولید میشوند.

 

شیلنگ ویبراتور برقی

 


شیلنگ ویبره برقی در قطرهای 32 تا 61 میلیمتر و در طول های 4 متر و 6 متر قابل ارائه به خریداران می باشد.  نیروی محرکه شیلنگ ویبراتور برقی کنورتور می باشد. کنورتور در حقیقت یک نوع مبدل الکتریکی هست که با تبدیل جریان برق به جریان مناسب جهت شیلنگ ویبراتور برقی و از بین بردن خطر برق گرفتگی امکان اتصال شیلنگ و کارکرد عالی آن را فراهم می کند. کنورتورها در انواع مختلف با تعداد خروجی های شیلنگ از 1 تا 4 عدد موجود می باشند که امکان اتصال و کار کردن چند شیلنگ به صورت همزمان را فراهم می کنند.

شیلنگ ویبراتور دوشی با موتور برقی

 


در شیلنگ ویبراتورهای برقی موتورهای با وزن سبک در قدرت 2.3 کیلو وات با ولتاژهای 230 ولت و 115 ولت استفاده شده است. شیلنگ ویبراتور دوشی به قطر 25 تا 48 میلیمتر و به طول های 1 الی 6 اینچ موجود و قابل ارائه به مشتریان می باشد. 


شیلنگ ویبراتور چه کاری انجام میدهد

 


بتن ترکیبی از چهار جزء اساسی آب، سیمان، شن و ماسه (دانه کوچک) و سنگ (سنگ آهنگ) می باشد که از پرکاربردترین و مهمترین مصالح ساختمانی است. از ویژگی اصلی آن می توان در دسترس بودن مواد اولیه و ارزان بودن را نام برد. هنگامی که بتن ریخته می شود، ممکن است صدها یا حتی هزاران حباب هوا ایجاد شود که به طور قابل توجهی آن را تضعیف می کند. راه حل اصلی جهت از بین بردن این حباب ها لرزش و ارتعاش بتن است که این عمل به وسیله شیلنگ های ویبراتور انجام می گردد. به طوری که در هنگام لرزش در بتن کمک به آزاد سازی حباب هاب هوا و آب گیر کرده در لایه های بتن می شود. و بدین شکل بتنی یک پارچه خواهیم داشت. اگر این عمل انجام نشود پس از خشک شدن و گیرایش کامل بتن حباب های آب تبخیر شده و حباب های هوا از بین می رود. در نتیجه بتنی همانند اسفنج خواهیم داشت که بسیار ضعیف و در اصطلاح بتن کرمو می شود.
شیلنگهای ویبره در ابعاد  1و 1.5 و 2 و 2.5 و 3 اینچ تولید و به بازار ارائه میشود.


مدت زمان ویبراسیون بتن (ارتعاش بتن) با کمک شیلنگ ویبره

پس از خرید شیلنگ ویبره مناسب، دانستن این که چه مدت و چگونه بتن را باید ویبره داد تا اقدام به آزادسازی حباب‌های هوا نماید، بسیار حائز اهمیت است. در هنگامی که اقدام به ویبره با کمک شیلنگ ویبراتور می‌کنید توجه به مدت زمان بسیار سخت است، و تا حدودی این موضوع از تجربه و احساس و مهارت شما ناشی می‌شود. باید همان طور که شروع به ویبره می‌کنید، هر از گاهی به حباب های هوا که در حال بالا آمدن هستند نگاه کنید، سپس زمانی که یک پوسته نازک از خمیر سطح بتن را پوشاند، کار را موقتاً متوقف کنید. عمل به روش آهسته و استاندارد -یعنی در حدود 1 اینچ در ثانیه برای هر نقطه – کلید دستیابی به تراکم مناسب در بتن است (هر چند ممکن است توصیه‌هایی مبنی بر 1 تا 3 اینچ در هر ثانیه برای هر نقطه نیز دریافت نمایید). مجدداً شیلنگ ویبره را به سرعت وارد بتن کنید، و دوباره شیلنگ ویبره را در هنگام مشاهده بالا آمدن حباب‌های هوا به ارامی خارج نمایید. ممکن است تصور کنید این روش کند بوده و یا شما خیلی آهسته عمل می‌کنید، اما به طور کلی برای متراکم سازی بهتر بتن روش آهسته‌ بهتر است.

 



نوشته شده در  شنبه 98/9/23ساعت  11:9 عصر  توسط FarabZist 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سختی گیر آب و لزوم استفاده از آن
لوله پلی اتیلن و استفاده های آن در انتقال سیالات
سپتیک تانک و استفاده برای تصفیه فاضلاب
شیلنگ ویبراتورهای برقی چیست
[عناوین آرشیوشده]