سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وجود برخی یونهای مانند کلسیم و منیزیم و همچنین وجود کاتیونهای دو ظرفیتی یا چند ظرفیتی در آب، دلایل اصلی ایجاد رسوب و نیز ایجاد کف خواهد بود. سختی بالای آب نیز به همراه خود باعث ایجاد مشکلات متعددی خواهد شد. استفاده از سختی گیر رزینی یک راه حل مرسوم برای رفع این مشکلات محسوب میگردد.

مشکلاتی که رسوبات و سختی آب باعث آنها میشوند عبارتند از:
1. ایجاد کف که نتیجه ایجاد واکنشی است که بین یون های سخت موجود در آب و مواد شوینده است. این مورد باعث ایجاد لک بر روی انواع سطوح خواهد شد.
2. عدم حل شدن و نیز رسوبی شدن مواد صابونی که حاصل واکنش با سختی زیاد آب است. این باعث میگردد تا مواد شوینده مورد استفاده کارآیی شان کاهش یابد.
3. در کاربردهای صنعتی، ایجاد رسوب در تجهیزاتی مانند برجهای خنک کننده (Cooling Tower) ، انواع دیگهای بخار، لوله های موجود در تجهیزات مختلف و … باعث گرفتگی شیرآلات، لوله ها و … میشوند. این امر باعث خواهد شد کارآیی و بازدهی آنها افت قابل توجهی پیدا کرده و نیز مصرف انرژی افزایش پیدا کند.

انواع سختی آب


سختی کلسیم و منیزیم: اصولا" قسمت عمده سختی موجود درون آب در آب های و به وسیله کلسیم و منیزیم ایجاد می شوند. از این رو سختی کل را می توان به سختی های کلسیمی و منیزیمی دسته بندی نمود. و به اینصورت که با کسر کردن سختی های منیزیم سختی کلسیم را به این صورت محاسبه نمود.

سختی کربنات و بی کربنات : بخش عمده ای از سختی کل آب ها که از نظر شیمیایی معادل کربنات و بی کربنات موجود درون آب می باشد. که بعنوان سختی کربنات شناخته می شوند.  زیرا سختی و قلیائیت هر دو بر حسب کربنات کلسیم انداره گیری و محاسبه میگردند. اصولا" سختی اب را بر حسب میلی اکی والان در لیتر و یا میلی گرم در لیتر یا میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم مورد سنجش قرار می گیرد. به طور معمول آب های سبک تر از 50mg/l بر حسب کربنات کلسیم خورنده هستند. در صورتی که آب های با سختی بالاتر از80mg/l باعت می شود که مصرف صابون بالاتر برود. و همچنین لازم به یاد آوری است که سختی بالاتر از 180mg/i  باعث می شود که در لوله های و سیستم های آبرسانی دچار ایجاد رسوب گردد. 

همچنین وجود سرب کادیوم روی و  مس در آب ممکن است در از خوردگی لوله توسط آب های سبکتر بوجود بیاید. با این تفاصی مقدار سختی مطلوب در آب ها باید بین 50 تا 80mg/l درلیتر باشد . معمولا" از سختی 80تا 150 بعنوان سختی قابل قبول یاد می شود. لازم به ذکر است که سختی بالا 150 بعنوان سختی نامطلوب و بالای 500 بعنوان غیر قابل قبول شناخته می شوند. لازم به ذکر است که واحد سنجش سختی در ایران به این صورت یک میلی گرم کربنات کلسیم در لیتر می باشد. معمولا" میزان سختی آب ممکن است مطلوب بودنش به لحاظ طعم و رسوب گذاری نزد مصرف کننده را تحت تاثیر قرار دهد.

نحوه کارکرد سختی گیر رزینی


نحوه عملکرد سختی گیر های رزینی با جایگزینی یون های سخت منفی در آب سخت با اتم سدیم مثبت که در رزین موجود در سختی گیر موجود است،تعریف می شود. این رزین باید به طور متناوب احیاء شود تا از رسوب مواد معدنی سخت در آن جلوگیرری گردد.

این فرایند با خارج شدن سختی گیر از سیکل و عبور نمک محلول در آب صورت می گیرد و در طول فرآیند احیا آب سختی گیر به همراه نمک محلول عبوری از رزین از سیستم تخلیه می گردد. در این بازه زمانی که عموما در طول شب صورت می پذیرد، آب موجود در سیکل بدون سختی گیری وارد سیستم می شود تا روند شست و شو پایان یابد. یکی از روش های جلوگیری از خروج سختی گیر از سیستم استفاده از دو مخزن سختی گیر تحت عنوان سختی گیر دوبلکس می باشد.

نکاتی درباره انتخاب دستگاه سختی گیر

 

  1. سختی آب ورودی بر حسب ppm
  2. دبی آب ورودی به سختی گیر
  3. نوع و ظرفیت رزین
  4. سیکل احیاء و شست و شو

همچنین توجه کنید که حجم رزین، ابعاد سختی گیر (مانند قطر و ارتفاع) و جنس بدنه از مشخصات اصلی یک سختی گیر می باشند. سازندگان سختی گیر رزینی معمولا مشخصات کلی شامل دبی آب سرویس، دبی احیاء و دبی شست و شوی سریع را ارائه می دهند که بر اساس آن ها می توان حجم رزین را محاسبه نمود.


کلیه رسوب زداهای مغناطیسی، الکترونیک و یا آلتراسونیک روی لوله ورودی آب به تجهیزات تبادل حرارتی مانند دیگ، چیلر، برج خنک کننده، مبدل های حرارتی، منابع کویلی، دوجداره و ... نصب می شوند.
رسوب زداهای مغناطیسی که روی لوله های فلزی نصب می شوند، بدون نیاز به اتصال به جریان برق می توانند املاح و سختی های موجود در آب در حال گذر از همان نقطه از لوله را به حالت معلق درآورند. اما ممکن است رسوبات فوق در طول مسیر و برخورد با شیرآلات، اتصالات، زانو یا انشعابات مسیر مجددا ته نشین شده و ایجاد رسوب نمایند.


رسوب زداهای الکترونیک و آلتروسونیک نیز که روی لوله ها نصب می شوند، قادر به فرستادن امواج الکترومغناطیسی یا امواج مافوق صوت با برد 150 تا 1000 متر در طول جریان مسیر آب لوله بوده و باعث می شوند رسوبات آب در طول مسیر سیکل تاسیساتی بسته خود همچنان به حالت محلول در آب باقی بمانند و رسوبات احتمالی قبلی نیز به تدریج برداشته شوند. بر این اساس هنگام انتخاب سختی گیر آب یا رسوب زدای مورد نیاز پروژه می توانید با کارشناسان دماتجهیز مشورت نمائید تا بر اساس شرایط و نیاز پروژه مشاوره لازم برای شما کارشناس و کارفرمای گرامی را ارائه نمایند.

نکاتی درباره استفاده از سختی گیر رزینی

 

  • آب ورودی به سختی گیر آب نباید در آن باقی بماند زیرا می تواند عمر مفید رزین های کاتیونی را نصف نماید. علاوه بر این یخ زدن رزین کاتیونی در مخزن سختی گیر می تواند عمر مفید آن را کاهش دهد.
  • درصورت باز نمودن درب کیسه های رزین باید در نظر داشت که حتما در مجاورت آب قرار بگیرند. وجود رطوبت برای نگه داری رزین های تبادل یون الزامی است.
  • استفاده از سنگ نمک با خلوص بالا توصیه می شود. به تجربه دیده شده است که در صورت استفاده از نمک های با خلوص پایین، گل و لای موجود روی بستر رزین را می پوشاند و ظرفیت تبادل کاهش پیدا می شود.
  • کنترل سختی آب خروجی از دستگاه بصورت روزانه یا دو روز یکبار توسط کیت های سختی سنج به تمامی اپراتور ها و تکنسین های نگه دار توصیه می شود.
  • اطمینان از مکش نمک پس از نصب و راه اندازی دستگاه سختی گیر رزینی با شیر چند راهه اکیدا توصیه نمی شود. به تجربه دیده شده است که پس از نصب و راه اندازی متأسفانه شیر مکش نمک تنظیم نگشته و عملا احیا با نمک صورت نمی گیرد.
  • در صورتی که آب ورودی به سختی گیر دارای املاح، گل و لای و یا ذرات معلق می باشد، حتما قبل از شروع عملیات سختی گیری، آب را بوسیله فیلتر کربن و یا فیلتر شنی عاری از اینگونه ذرات کنید.

نوشته شده در  چهارشنبه 98/10/4ساعت  5:46 عصر  توسط FarabZist 
  نظرات دیگران()

روند رو برشد استفاده از مواد پلاستیکی و بطور خاص پلی اتیلن در صنعت مرهون خواص و مشخصات این مواد و کاربردهای آن می‌باشد که باعث شده است در مدت زمان کوتاهی که از عمر این لوله‌ها می‌گذرد، پیشرفت چشمگیری در تولید و میزان کاربری در صنایع مختلف را شاهد باشد.
در پنجاه سال گذشته این صنعت با پیشرفتهائی که در زمینه تولید انواع لوله‌های پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن نموده است خود را به عنوان جایگزین مناسبی برای لوله‌های فلزی ،PVC ، GRP و چدنی مطرح نموده است و توانسته است در اکثر موارد به عنوان جایگزین این قبیل لوله ها خود را مطرح نماید, مدیران پروژه‌های اجرائی در اکثر مواقع راضی شده‌اند که این جایگزینی ( لوله پلی اتیلن با دیگر لوله‌ها ) را بپذیرند. استحکام، دوام و روش نصب آسان لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن در این تصمیم گیری بسیار موثر بوده است.


امروزه سیستم‌های لوله کشی پلی اتیلن پارس اتیلن کیش در اکثر پروژه‌های آتـش نشانی، پروژه‌های فشار قوی انتقال آب و سیستم‌های انتقال فاضلاب شهری، صنعتی و روستایی، پروژه‌های مخابراتی, کاورینگ کابل و همینطور انتقال گاز طبیعی در محیط‌های صنعتی و شیمیائی مورد استفاده پروژه‌های کوچک و بزرگ قرار دارد.

تعریف لوله پلی اتیلن و کاربرد آن


لوله های ساخته شده از پلی اتیلن که با نام های اختصاری PE در بازار و در بین دانشگاهیان شناخته می شود پاسخی است جهت هزینه هایی که در لوله کشی صرف می گردد . لوله پلی اتیلن که با عمری نزدیک به 100 سال زیر زمین می تواند هزینه های دفن لوله که 60 تا 70 در صد هزینه لوله کشی را به خود اختصاص می دهد کاهش بدهد . پمواد اولیه لوله پلی اتیلن در گرید های گوناگن تولید می گردد ، در حال حاضر در ایرن مواد اولیه پلی ایتلن با گرید  PE 80  و  PE 100 تولید می شود و در جهان لوله پلی ایتلن با مواداولیه با گرید  PE 120  نیز شروع شده است .

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب های شهری و منازل ، آبیرای گیاهان ، آبیاری باغات و باغچه ها ، استفاده در آبیاری قطره ای ، آبیاری بارانی ، انتقال آب شرب شهری ، انتقال گاز و.. میباشد.

لوله پلی اتیلن

انواع لوله پلی اتیلن


نوع اول داشتن چگالی ، مقاومت حرارتی پایین و قابلیت انعطاف خوب از مزایای این نوع می باشد .
نوع دوم دارای چگالی متوسط و اندکی سخت تر از نوع اول هستند و در دمای بالا مقاومتشان بیشتر بوده و قابلیت انبساط بهتری دارند .
نوع سوم بسیار سنگین تر از نوع قبلی و چگالی بیشتری دارند و برترین خواص فیزیکی از نظر مقاومت، قابلیت انبساط، درجه سختی، ضریب زبری را دارا هستند و از این رو کاربرد وسیعی در گازرسانی و آبرسانی دارند.

البته در انتقال فاضلاب لوله کاروگیت بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.


نکته 1 : اتصال لوله های PE به روشهای مختلف دنده ای، فلنچی، بستی، اورینگی و نر و مادگی با روش اتصال جوش حرارتی و جوش سر به سر انجام می شود.
نکته 2 : اتصال دنده ای در مورد کلیه لوله های پلاستیکی سنگین و 4 اینچ به پایین قابل اجرا است .

با چگالی بالا که از  HDPE  ساخته می شوند  از خانواده گرما نرم ها یا ترموپلاستیک ها می باشند . این نوع مواد را می توان ذوب و اصلاح نمود ، لوله پلی اتیلن HDPE دارای فلکسیبیلیتی  و با دوام بسیار بالا می باشند و مقاومت این مواد شیمیایی در برابر استرس محیطی در مراجع علمی به اثبات رسیده است . لوله پلی اتیلن نسبت به لوله هایی که از جنس آهن بتن و یا PVC  هستند محصول جدید تری به حساب می آیند.

این لوله های پلی اتیلن بیش از 50 سال است که در کاربرد لول کشی از جمله انتقال گاز و نفت، آبرسانی به شهر ها ، انتقال آب به منازل ، آنتقال آب و آبیاری در مزارع کشاورزی ، انشعابات اصلی و فرعی مورد استفاده قرار گرفته است و به دلیل مزیت هایی که دارد با اقبال روز افزون مواجه شده است به گونه ای که در سال های اخیر تمامی پروژه های انتقال آب ،گاز و فاضلاب در کشور از جنس لوله های پلی اتیلن استفاده می شود ، لوله پلی ایتلن که از درجه یک در کار خانه های تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن با  توجه به استاندارد ها کشوری و استاندارد ها جهانی و دارای گرید A  تولید می شود می توان در لوله کشی ها مورد استفاده قرار داد .

کاربردهای لوله پلی اتیلن آبرسانی


لوله و اتصالات پلی اتیلن بدلیل داره بودن مزایایی از قبیل صرفه اقتصادی به لحاظ ارزانی قیمت، حمل و نقل آسان به لحاظ سبکی وزن، سهولت نصب و اجرا قابلیت انعطاف پذیری در زمین های شیب دار و ناهموار، حداقل ضریب اصطکاک دیواره، مقاوم در برابر خاک و مواد شیمیایی، مقاوم در برابر انرژی تابشی و اشعه رادیو اکتیو، عدم نیاز به رنگ و پوشش، قابلیت تولید به صورت کلاف، مقاومت بسیار خوب در مقابل شکستگی و ترک خوردگی، سائیدگی و ارتعاشات ناشی از زمین لرزه، مصون از زنگ زدگی، صاف و صیقلی بودن جداره داخلی و  خارجی، عدم رسوب گیری، مقاومت عالی در برابر سرما و گرما و حداقل دارای 50 سال عمر مفید میباشد.

مقاومت لوله ها در برابر خوردگی و پوسیدگی


خوردگی و پوسیده شدن با عث شده هزینه های بسیاری در سیستم هایی که از لوله های فلزی استفاده می کنند ایجاد شود که از جمه این ها می توان به رسوب گذاری و کاهش فشار آب و یا حتی گرفتگی لوله و کاهش ضریب بهداشتی بودن آب شرب در مصارف خانگی منجر گردد. پوسیدگی و خورده شدن لوله فلزی ممکن است از داخل و یا از خارج رخ بدهد که این امر ممکن است بر عملکرد هیدرو لیکی آن تاثیر بگذارد . در اروپا و ایالات متحده و همجنین در کشور عزیزمان ایران انتقال آب از طریق لوله ها فلزی منسوخ شده اندو در اکثر پروژه ها از لوله پلی اتیلن استفاده می شود ، برخلاف محصولات دیگر سنتی، لوله پلی اتیلن از جنس HDPE  زنگ خوردگی ندارد و به رشد بیولوژیکی مقاوم استو این بدین معنا می باشد که لوله های پلی اتیلن قابلیت خدمت رسانی در مدت مدیدی را داراست و این موجب کارامد شدن هزینه های مالی و و جلو گیری از اصراف منابع می گردد.

لوله پلی تیلن که از جنس پلی اتیلن  HDPE  تولید می گردد دارای انعطاف پذیری فوق العاده ای است نسبت به لوله های فلزی سنتی و در برابر خمیدگی مقاوم می باشند ، لوله ای پلی اتیلن برای زمانی که تحت فاشر می باشد با توجه به کارایی لوله پلی اتیلن متفاوت استف به طور مثال در لوله هایی که فشار آب در لوله زیاد نیست از جله فاضلاب های شهر ی و یا منازل و یا جول های آب می توان از لوله های پلی اتیلن با فشار کاری 4 یا 6 بار استفاده نمود و یا در صورت و جود پمپ و یا وجود فشار زیاد و در لوله ای پلی اتیلن انتقال گاز که فشار کار بسیار بالا می باشد و ممکن است لوله در اثر فشار پاره و یا ترکیده شود از لوله ای پلی اتیلن با بار 10 - 16 و 21 استفاده می شود .

لوله های پلی اتیلن روز به روز با تاثیر پذیری از پیشرفت علم شیمی دیواره های نازک تری را به خود می بیند . لوله پلی ایتلن محصولی است ایمن، و با دوام برای زیر ساخت ها ساختمان و عمر مفید لوله پلی اتیلن بر حسب برنامه کاربردی و طراحی و نصب بین 60 تا 100 سال تخمین زده می شود .

 


نوشته شده در  چهارشنبه 98/10/4ساعت  5:13 عصر  توسط FarabZist 
  نظرات دیگران()

 

سپتیک تانک چطور کار میکند؟

ابتدا فاضلاب از طریق لوله ورودی وارد بخش اول سپتیک تانک می شود. این بخش که توسط یک دیواره جدا کننده از بخش دوم مخزن جدا شده است، حجمی معادل دو سوم از کل حجم سپتیک تانک را شامل می شود. با ورود فاضلاب به این بخش، مواد معلق و ذرات خارجی به سبب وزن بیشتر خود به سمت پایین حرکت کرده و در کف مخزن ته نشین می شوند. روغن و چربی ها نیز به دلیل اینکه دارای وزن مخصوص کمتری نسبت به فاضلاب هستند، به سمت بالا حرکت نموده و بر روی سطح شناور می گردند.

تجمع مواد ته نشین شده در کف مخزن باعث ایجاد توده ای از لجن شده و میکروارگانیسم ها و باکتری ها در آن تکثیر یافته و رشد می کنند. واکنش های بیولوژیکی که در جریان تکثیر و رشد آنها اتفاق می افتد باعث می شود که مواد آلی آلاینده تجزیه شده و فاضلاب تصفیه گردد.

انجام این واکنش ها همچنین سبب تبدیل حجم قابل توجهی از لجن به بیوگاز و کاهش حجم لجن می شود. بیوگاز تولید شده که عمدتاً متان است از طریق لوله خروج بیوگاز از سپتیک تانک خارج می گردد. در ادامه پساب بخش اول با عبور از مسیر ارتباطی تعبیه شده در دیوار جداکننده، وارد بخش دوم سپتیک تانک می شود. در این بخش ذرات بسیار ریز چربی و روغنی که در فاضلاب باقی مانده باشد، بر روی سطح شناور می گردند. در نهایت پساب زلال شده از طریق لوله خروجی از سپتیک تانک خارج می شود.

لجن انباشته شده در سپتیک تانک پس از حدود دو سال نیاز به تخلیه دارد. به هنگام تخلیه بهتر است، کمی از لجن را در سپتیک تانک باقی گذاشت. زیرا این لجن حاوی میکروارگانیسم ها و باکتری های موثر در تصفیه بوده و تخلیه کامل آنها باعث طولانی شده زمان راه اندازی مجدد بخش بیولوژیکی سپتیک تانک می شود.

 

موارد کاربرد سپتیک تانک

ویژگیهای سپتیک تانک سبب کاربرد گسترده آنها در بخش های مختلف خانگی، بهداشتی و صنعتی شده است. برخی از اصلی ترین موارد کاربرد سپتیک تانک ها عبارتند از:

1- پیش تصفیه و تصفیه مقدماتی فاضلاب بهداشتی واحدهای مسکونی، مجتمع های تجاری و اداری، هتل ها و رستوران ها به دلیل قوانین شهرداری و سازمان حفاظت محیط زیست

2- حذف ذرات قابل ته نشینی، چربی و روغن های موجود در فاضلاب رستوران ها و سالن های غذا خوری جهت جلوگیری از پر شدن سریع چاه جذبی و گرفتگی لوله ها به سبب تجمع چربی و ذرات درشت قابل ته نشین

3- متعادل سازی و پمپاژ فاضلاب در سیستم های تصفیه فاضلاب

سپتیک تانک پلی اتیلنی

مزایای بسیار زیاد پلی اتیلن سبب شده است که استفاده از آن در ساخت سپتیک تانک ها بصورت روز افزونی گسترش یابد. سهولت بهره برداری و کارایی بالا ویژگی های اصلی سپتیک تانک ها هستند.

مهمترین مزایای این سپتیک تانک ها عبارتند از :

1- مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و شرایط محیطی نامناسب

2- آب بندی کامل سپتیک تانک و عدم انتشار هیچ گونه آلودگی به خارج از آن

3- جدار بسیار مقاوم در برابر فشارهای وارده از سوی خاک اطراف سپتیک تانک

4- سرعت بالا در ساخت، نصب و راه اندازی

5- امکان دفن در زیر زمین با هدف انتقال ثقلی فاضلاب به سپتیک تانک و جلوگیری از اشغال فضاهای مفید

6- سبکی وزن و سهولت در حمل و نصب

7- امکان جابجایی سپتیک تانک حتی چند سال پس از نصب و راه اندازی اولیه

8- گارانتی 50 ساله سپتیک تانک در برابر هر گونه خوردگی

9- سهولت بهره برداری و تخلیه لجن از سپتیک تانک به سبب دارا بودن دریچه های بازدید و تخلیه لجن

10-عدم نیاز به عملیات ساختمانی در محل برای ساخت سپتیک تانک

 

انتخاب و طراحی سیستم سپتیک تانک


1) ارزیابی مقدماتی محل

2) ارزیابی دقیق محل

3) ارزیابی ظرفیت جذب هیدرولیکی محل

4) انتخاب سیستمهای مناسب برای ارزیابی

5) انتخاب معیار طراحی برای محل دفع

6) تعیین اندازه و تهی? شمای کلی و اولی? محل دفع

7) انتخاب معیار طراحی برای تأسیسات فیزیکی

*ارزیابی اولی? محل: عوامل اساسی که باید مورد بررسی قرار بگیرند:

1) ویژگیهای جغرافیایی محل مانند آبراهه ها،باتلاق ها،مردابهاو...

2) شیب سطح زمین

3) پتانسیل سیلابی

4) سازه های موجود شامل چاههای آب

5) منظره

*ارزیابی دقیق محل: عوامل اساسی که باید در ارزیابی دقیق محل برای استفاده از سیستم در محل به آنها توجه کرد عبارتند از:

1) شناسایی مشخصه های خاک

2) آزمون تراوش

3) مشخصه های هیدروژئولوژیکی

* شناسایی مشخصه های خاک محل: خصوصیاتی از خاک که باید برای ارزیابی ویژگی های هیدرولیکی و همچنین توانایی خاک برای تصفی? فاضلاب در نظر گرفته می شود عبارتند از:

1) بافت خاک

2) ساختار خاک

3) رنگ خاک

4) خاک های اشباع فصلی

5) موقعیت لایه های نفوذ


نوشته شده در  چهارشنبه 98/10/4ساعت  4:59 عصر  توسط FarabZist 
  نظرات دیگران()

شیلنگ ویبراتور برقی بتن یا همان شلنگ ویبره برقی ، جهت ایجاد لرزش در بتن جهت هواگیری محل بتن ریزی شده می باشد. ویبراتور بتن در سه نوع ویبراتور قالبی، ویبراتور سطحی و ویبراتور داخلی تولید و استفاده میشوند. ویبراتور داخلی که همان استفاده از شیلنگ ویبراتور میباشد بیشترین استفاده و کاربرد را دارد. بسیاری از ویبراتورها می توانند توسط یک کاربر مورد استفاده قرار گیرند و فرایند انجام آن نسبتا ساده است: کاربر به سرعت شیلنگ ویبراتور را داخل بتن خیس فرو میبرد، سپس آن را به آرامی خارج می کند. این کار به اندازه لازم تکرار میشود. توصیه شده است که شیلنگ به صورت عمودی وارد بتن گردد. شیلنگ ویبراتور یا همان شیلنگ ویبره در مدلهای بادی، الکتریکی و مکانیکی تولید میشوند.

 

شیلنگ ویبراتور برقی

 


شیلنگ ویبره برقی در قطرهای 32 تا 61 میلیمتر و در طول های 4 متر و 6 متر قابل ارائه به خریداران می باشد.  نیروی محرکه شیلنگ ویبراتور برقی کنورتور می باشد. کنورتور در حقیقت یک نوع مبدل الکتریکی هست که با تبدیل جریان برق به جریان مناسب جهت شیلنگ ویبراتور برقی و از بین بردن خطر برق گرفتگی امکان اتصال شیلنگ و کارکرد عالی آن را فراهم می کند. کنورتورها در انواع مختلف با تعداد خروجی های شیلنگ از 1 تا 4 عدد موجود می باشند که امکان اتصال و کار کردن چند شیلنگ به صورت همزمان را فراهم می کنند.

شیلنگ ویبراتور دوشی با موتور برقی

 


در شیلنگ ویبراتورهای برقی موتورهای با وزن سبک در قدرت 2.3 کیلو وات با ولتاژهای 230 ولت و 115 ولت استفاده شده است. شیلنگ ویبراتور دوشی به قطر 25 تا 48 میلیمتر و به طول های 1 الی 6 اینچ موجود و قابل ارائه به مشتریان می باشد. 


شیلنگ ویبراتور چه کاری انجام میدهد

 


بتن ترکیبی از چهار جزء اساسی آب، سیمان، شن و ماسه (دانه کوچک) و سنگ (سنگ آهنگ) می باشد که از پرکاربردترین و مهمترین مصالح ساختمانی است. از ویژگی اصلی آن می توان در دسترس بودن مواد اولیه و ارزان بودن را نام برد. هنگامی که بتن ریخته می شود، ممکن است صدها یا حتی هزاران حباب هوا ایجاد شود که به طور قابل توجهی آن را تضعیف می کند. راه حل اصلی جهت از بین بردن این حباب ها لرزش و ارتعاش بتن است که این عمل به وسیله شیلنگ های ویبراتور انجام می گردد. به طوری که در هنگام لرزش در بتن کمک به آزاد سازی حباب هاب هوا و آب گیر کرده در لایه های بتن می شود. و بدین شکل بتنی یک پارچه خواهیم داشت. اگر این عمل انجام نشود پس از خشک شدن و گیرایش کامل بتن حباب های آب تبخیر شده و حباب های هوا از بین می رود. در نتیجه بتنی همانند اسفنج خواهیم داشت که بسیار ضعیف و در اصطلاح بتن کرمو می شود.
شیلنگهای ویبره در ابعاد  1و 1.5 و 2 و 2.5 و 3 اینچ تولید و به بازار ارائه میشود.


مدت زمان ویبراسیون بتن (ارتعاش بتن) با کمک شیلنگ ویبره

پس از خرید شیلنگ ویبره مناسب، دانستن این که چه مدت و چگونه بتن را باید ویبره داد تا اقدام به آزادسازی حباب‌های هوا نماید، بسیار حائز اهمیت است. در هنگامی که اقدام به ویبره با کمک شیلنگ ویبراتور می‌کنید توجه به مدت زمان بسیار سخت است، و تا حدودی این موضوع از تجربه و احساس و مهارت شما ناشی می‌شود. باید همان طور که شروع به ویبره می‌کنید، هر از گاهی به حباب های هوا که در حال بالا آمدن هستند نگاه کنید، سپس زمانی که یک پوسته نازک از خمیر سطح بتن را پوشاند، کار را موقتاً متوقف کنید. عمل به روش آهسته و استاندارد -یعنی در حدود 1 اینچ در ثانیه برای هر نقطه – کلید دستیابی به تراکم مناسب در بتن است (هر چند ممکن است توصیه‌هایی مبنی بر 1 تا 3 اینچ در هر ثانیه برای هر نقطه نیز دریافت نمایید). مجدداً شیلنگ ویبره را به سرعت وارد بتن کنید، و دوباره شیلنگ ویبره را در هنگام مشاهده بالا آمدن حباب‌های هوا به ارامی خارج نمایید. ممکن است تصور کنید این روش کند بوده و یا شما خیلی آهسته عمل می‌کنید، اما به طور کلی برای متراکم سازی بهتر بتن روش آهسته‌ بهتر است.

 



نوشته شده در  شنبه 98/9/23ساعت  11:9 عصر  توسط FarabZist 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سختی گیر آب و لزوم استفاده از آن
لوله پلی اتیلن و استفاده های آن در انتقال سیالات
سپتیک تانک و استفاده برای تصفیه فاضلاب
شیلنگ ویبراتورهای برقی چیست
[عناوین آرشیوشده]